Mangkok Putih

0 komentar

It was in a Thursday rainy nite, when friend of mine offered me a free voucher to dine in Mangkok Putih, FX Lifestyle X'nter. Fortunately, I was in the mood of leaving my work and escaping somewhere hehehe...So, I asked my roommate to accompany and here we were in what so called Asian cuisine resto, specialty in noodle, Mangkok putih.



The resto is covered with white ambience as its second name started with white. A modern minimalis of the furniture completes the area which one side of the wall painted by a mural in red. However, I saw a victorian style in one side of the wall. There are several mirror in several white frame of victorian style hanging by. In the other side, I can see the open kitchen with the chef and waiter making the dishes. Actually, it's simple and cozy resto to have simple dining.






Let's see the menu. I've heard about this resto before and the least I know is the cuisine which is Asian. We can see various Asian cuisines ranging from Indonesian, Malaysian, Thailand, to Vietnamese foods and they put them into categories. The categories among others Small Bites, consist of several appetizers such as Otak-otak, Shrimp cracker, Cassava Cracker, Chicken wings, etc; Lamien, consists of various Lamien, a typical Chinese hand-made noodle such as Tomyam Lamien, Seafood Lamien, Beef Sliced Yamien, etc; Soup Dish, consist of various soup, such as Tomyam Goong, Wontoon Soup, Hainan Chicken Noodles, etc; Rice Dishes consist of Asian mixed rice, such as Hainan Duck Rice, Broccoli Beef, Duck Black pepper, etc; Fried Rice consist of various fried rice suh as Vegetable Fried Rice, Chicken Fried Rice, Salted Fish Fried Rice, etc; From the Wok consist of various typical Hong Kong and Malaysian cuisines, such as Hokkian Chicken, Hongkong fried Noodles, Penang Fried Kwetiaw, etc; Japanese Corner, consist of various Japanese small bites, such as Chicken Teriyaki, Salmon Teriyaki, Chicken Curry Katsu, etc; 

They also served many kinds of beverages including their specialty such as Vanilla Milkshake, Oreo Sandwich Shake, Strawberry Crush, etc. Since I familiar with Indonesian food, so I decided to try Thailand and Singaporean foods.


Beef Sliced Lamien – 34,5K




I might be not a noodle enthusiast but to eat this kind of Lamien, I absolutely love it! The Lamien was served with a bowl of noodle and tom yam soup. The noodle served in an oval and high bowl, while the soup in a round bowls. All in white. I remember this serving as same as serving for typical Mie Ayam in Indonesia hahaha….the texture of the noodle was soft and very thin, so does the beef. One thing I love is the tom yam soup; it’s very authentic soup with real spicy and savory flavor. I dunno I’ve never love spicy kind of food so bad til I eat this spicy soup and it’s great for me. Even I clean a bowl of soup out without taking the noodle hahaha!

Hainan Duck Rice – 42K


This is similar with the authentic –familiar serving of Hainan Chicken Rice, however  they change the chicken with duck. I am not a Hainanese cuisines lover, so I thought the Hainan rice is like the way it is, rich of chicken stock and fat. Nothing special. I love the duck, actually. Soft, tender, and sweet. I dunno why they served it sweet (I mean not too sweet) I still taste a salt and chili flavor, but I tasted it sweet maybe because of a rich soybean in it. The sauce was also ordinary. Too salty for me.

The price range is also fair. They offers about IDR9,000 – 39,000 for appetizer; IDR26,000 – 50,000 for main course; IDR10,000 – 23,000 for beverages.

For services, I regretted that they don’t have competent waiters, I heard one of them yelled to one other inside the kitchen when he asked for a food. Don’t they think that there were several customers around? Some of them even don’t know when I asking the ingredients of food and the bad was they don’t know the social media used by the restaurant either website, facebook, and twitter. Oh come on! Where is the supervisor?!

Overall, I can’t say anything for this restaurant except the food that I taste, even though I only enjoyed the tom yam, at least I had enough dinner time and I might be considering to go back here.

Have you experienced a similar case like me, Eateruntildiee?

Glad to see your comment here. Have a nice day.

Mangkok Putih Restaurant

FX Lifestyle X’nter
FX Lifestyle X’nter
Jl Jend sudirman Pintu 1 Senayan
Jakarta Selatan
Telp. 021-25554141 

Setia Budi
Setiabudi Building 1 Lt. 2
JL HR Rasuna Said kav 62 Kuningan
Jakarta Selatan
Telp. 021-5210548 

Cilandak Town Square
Cilandak Town Square Lt. 1
Jl TB Simatupang kav.17 Cilandak
Jakarta Selatan
Telp. 021-75920300 

City Plaza
City Plaza @ Wisma Mulia Suite LG 10
Jl Jend.Gatot subroto no 42
Jakarta Pusat
Telp. 021-52971204 

Wisma Metropolitan II
Terace Ground Wisma Metropokitan II
Jl Jend sudirman Kav 29-30
Jakarta Selatan

Segarnya Es Teler & Kopyor 'Pak Min'

2 komentar



Mengobati ketidakpuasan saya akan makanan di Blok S beberapa waktu lalu, saya mencicipi lagu kuliner lain di sini yaitu es teler. Siang-siang terik nan panas, kawasan Blok S di hari Jumat terlihat tidak terlalu ramai. Ada sebuah gerai es teler terletak sebelum gerai Bakso Mustika yang pernah saya review sebelumnya. Gerai es teler ini seperti pada umumnya gerai di sepanjang Blok S berupa gerai terbuka dengan bangku dan meja panjang berwarna putih yang dilapisi dengan plastik lak berwarna hijau lengkap dengan gerobak es teler yang terpajang apik di sisi sebelah kiri gerai. Es Teler ‘Pak Min’ begitu orang menyebut gerai ini, yang memang dibuktikan dengan tulisan di Es Teler Pak Min di sebuah papan mika di atas gerai tersebut.




Gerai yang sudah berdiri sejak 25 tahun yang lalu ini digawangi oleh sepasang suami istri yang sudah terlihat berumur sekali. Sejak berpuluh-puluh tahun itu juga gerai ini tidak banyak perubahan kata si pemilik. Bentuk dan isi gerobak es-nya pun tidak jauh beda, bertuliskan menu-menu es yang dijual seperti kelapa, alpukat, kopyor, dan beberapa pajangan botol soda dan botol minuman ringan menandakan tidak ada menu yang berubah dari gerai es ini.




Gerai es ini memang mengkhususkan menunya berupa varian minuman dan yang paling terkenal disini adalah Es Kopyor dan Es Teler. Ada juga Es Alpukat, Es Kelapa, Es Teh Manis, Soda Susu, dan aneka minuman ringan seperti Teh Botol dan softdrink. 




Karena yang paling tersohor disini adalah Es Kopyor dan Es Telernya, maka saya memesan kedua menu tersebut.


Es Kopyor - 20K




Wuaahh…saya sudah lama sekali nggak makan es kopyor, yang saya tau es kopyor enak karena tekstur kelapanya. Namun, si Pak Min ini nggak hanya mengemas kopyornya menjadi yang paling enak, tapi air esnya juga enak bangeeet. Es kopyor ini terbuat dari campuran air kelapa kopyor, sirup Sarangsari rasa Moka, dan sedikit gula. Es yang disajikan di gelas tinggi ini menghadirkan sensasi manis susu dengan rasa moka yang begitu kental seperti rasa caramel. Benar-benar segar banget di tenggorokan saya plus manisnya pas! Bahkan ada sedikit rasa kopi terasa di lidah saya. Ditambah tekstur kelapa kopyornya yang empuk dan gerinjel-gerinjelnya itu lhoo yang bikin nagih, secara beda banget dari daging kelapa pada umumnya. SUPERB! MANTAB ENAKNYA!

Es Teler - 14K




This one is also the best! Okaay saya akui es teler di salah satu gerai es teler ternama dengan label angka dobel itupun kalah enak sama yang ini! Sumpah you have to try this es teler. Coba pandangin deket-deket gambarnya, bohong banget kalau nggak ngiler ngeliatnya hehehe….Seporsi es teler ini disajikan dengan mangkuk beling dan berisikan nangka, kelapa, dan alpukat. Kuahnya sendiri perpaduan gula merah dan susu. Rasa kuahnya itu yang nggak kalah enak sama si kopyor, manis gula merahnya pas dan sensasi segarnya berasa banget ditenggorokan. Belum lagi nangkanya yang nggak kira-kira porsinya. Wangi nangkanya itu lho yang ngegoda banget hehehe…sumpah ngiler ini saya nyeritainnya. Coba deh rasain sendiri sensasinya, eatersuntildiee!

Price

Harga yang ditawarkan di gerai ini variatif, menurut saya sih cukup mahal untuk kelas kaki lima namun rasanya worthed kalau melihat rasa dan porsinya, sih! Misalnya seporsi Es Teler dibanderol seharga Rp17.000, sedangkan Es Kopyor Rp20.000, es yang lainnya dibanderol mulai dari Rp3500 – 15.000. 

Service

Walaupun gerai kecil tapi penjualnya sangat ramah dan sigap melayani pelanggan lho! Bahkan si ibu pemilik gerai ini dengan baiknya menjelaskan pada saya ingredients si Es Kopyor yang saya Pesan dan menjawab segala pertanyaan saya tentang gerai ini dengan semangat hehehe…Es Kopyor dan Es Teler yang saya pesan pun nggak sampai 15 menit sudah terhidang di meja saya. 

So, buat Eateruntildiee yang haus akan minuman-minuman segar dan menggoda, nggak ada salahnya menjelajah Blok S buat menemukan varian es teler dan es kopyor yang tiada duanya!

Notes: entah mengapa harga buat saya menjadi masalah hehehe…karena ini pasarnya kaki lima, kalau orang yang sekedar mencari minuman dikala siang butuh kesegaran, harga segitu rasanya terlalu mahal, mending beli teh botol murah, tapi bagi orang yang memang tau kuliner enak itu harganya pasti setimpal dengan rasa mungkin saja tetap akan membayarnya. Ya, sebenernya sih tergantung selera masing-masing orang, Cuma kemahalan aja kalau kalau kelas kaki lima dihargai di atas 15 ribu. 


Es Teler 'Pak Min'


Area jajanan tenda makan kaki lima Blok S
Jakarta Selatan

Deli Pizta

2 komentar


After several times I got myself hangout around some Indonesian restaurants, a week ago my fellow colleagues and I landed our feet to an Italian resto inside Pasar Festival, Kuningan. Hmmm…I might be wrong to call this one as an Italian resto, it might be Italian Pizza Resto since its specialty is Pizza. You might name it similar with Izzi Pizza, Pizza Marzano, and other Italian pizza resto. It is Deli Pizta located at 2nd floor next to Yoshinoya.  I never expected anything from this resto since my friends and I insist to eat pizza because we didn’t get a space in Pizza Hut at that time hahaha….



Deli Pizta with its tagline ‘Original Italian Brick-oven Pizza’ welcome us with a simple and modern resto concept with two areas, outside and inside resto. The outside one fancied with several white-plastic-chairs combined with several red-synthetic leather-sofas for about 50 people. I thought we’ll get a more wide area inside, but how surprise I was, when I came into the resto, it was only three sets of table for 14 people. One thing I love for the interior of this resto is how they covered the wall with a brick-oven picture and large pizza combined with marmer bricks as if we, the customers, were inside the brick-oven. Not so similar, I also thought that the marmer bricks they used remind us of a typical winter resto in Europe.  Next to the customer’s area, there is a cashier and a semi-open door which show how big their kitchen is. By the way, I forgot to state that we can see how big the kitchen from the window outside the resto. I was surprise that they use a big brick-oven to bake the pizza. Woow, it is so Italiano haha!




Enough about the appearance of the resto, now let’s talk about their food. They have two kinds of pizza, Italian Pizza and New York Pizza. Italian is the thin one, while the New York has thicker dough. The Italian Pizza consist of several toppings, the usual one is pepperoni, ham bacon, mushroom, and mozzarella cheese such as in Prezioso Funghi (mushroom, diced pineapple, and minced beef; Margherita, Aglio Nevica, and Pepperoni.  However, they also have several menus with unusual toppings such as Bistecca Insalata, beef steak combined with fresh salad; Pescatore, with a rich seafood topping; Oliva, yummy blackolive and melted cheese; and Volcano, unexpected mixed toppings and spicy. Meanwhile, the New York Pizza, such as Potato Supreme, Beef Garlix, Quatro Combination, covered with also usual toppings either beef, mushroom, or cheese.

They also serve many kind of pasta such as Bolognese, Carbonara, Aglio Olio, Aglio Seafood, Tomato Seafood with three choices of pasta either spaghetti, penne, or fettuccine. Side dishes might be better if you enough with pizza. They have Arancini (a ball fried rice with Bolognese sauce), Egg Benedict, BBQ Buffalo Wings, and Salad of the Day. Unfortunately, they don’t have a special beverage; there are only so-so beverages such as Italian Soda, Lemon Tea, Sparkling Juice, soft drinks, and beers.

As we curious about with the pizza, we ordered Italian pizza, Prezioso Funghi (59K). The waitress said that it is the best pizza in here. How surprise we were when the pizza finally came, the dough is really thin! As thin as a crepes dough but still crunchy. One pan of pizza consists of eight slices. We had a difficulty in cutting it since the dough too thin yet sticky.  It’s no problem with the thin dough for the first time since I taste a super melting cheese inside and outside the dough! Yay! It’s so cheesy! The beef and the mushroom are also combined perfectly. Cheese, crunchy, and beefy sliding into my stomach. Unfortunately, since it was too thin, my friends and I really couldn’t get enough! Seems like we want it more.



Since we still hungry, we ordered Aglio Seafood and BBQ Buffalo Wings. I was not so interested with the penne paste we had, since the Aglio Seafood was so-so. Too much olive oil and less garlic. I felt it insipid. The only thing I enjoyed the most from this pasta only the toppings, seafood consists of minced squid and shrimp, and three pieces of mussels. They cooked it well, so not too fishy and I can chewed the squid easily. Still yummy!  


BBQ Beef Wings, fortunately, triggered our appetite again after the tasteless pasta. I love the barbeque sauce so much! The texture of the chicken wings was also great. They grilled it well even though I saw one burnt part of the chicken skin, I wasn’t taste it bad but still spicy and yeah great!


As a dessert, we closed our lunch with a Salad of the Day and Arancini. We expected much from this two closing menus, but we got nothing since the first one, the Salad of the Day only served with lettuces (too much lettuces, noted!) and only a lil slice of tomatoes and chicken, and mayonnaise. Euwww I dunno why they serve such salad! We’re not too vegetarian to eat all leaves in one bowl. Then, the Arancini was also far from our expectation. It was only boiled rice shaped into a lil ball, less salt and pepper (because it’s tasteless) and fried with panir flour. Euww I didn’t see it’s an Italian kind of menus. Unfortunately.



For the beverages, my friends and I only ordered Ice Lemon Tea and Sweet Ice Tea and you know how does it taste like, right!



Overall, I enjoyed enough to have lunch here because of the pizza. It is also not over price. You can afford the one pan of pizza with eight slices range from IDR52,000 to IDR73,000 for the Italian, while the New York range from IDR62,000 to IDR73,000. Pasta range from IDR36,000 to IDR39,000. Side Dishes range from IDR21,000 to IDR32,000 and beverages from IDR13,000 to IDR23,000.

I might be back for the Italian Pizza, how bout you fellow eatersuntildiee?

Glad to see your comment here. See you.

Deli Pizta

Pasar Festival Kuningan, 1st Floor (next to Yoshinoya)
Jl. H.R. Rasuna Said, Kav. 22
Kuningan, Jakarta Selatan

Ijo-ijo si Pisang Ijo

2 komentar

Setiap harinya selalu ada saja jajanan baru di pinggiran kantor saya, Menara Imperium, sepertinya penjual makanan disini tau banget kalo karyawan-karyawan disini membutuhkan varian jajanan baru. Saya menemukan another food stall bernama Pisang Ijo Segar Seger Nusantara. Dari kejauhan saya sudah bisa melihat sebuah gerobak berwarna hijau ngejreng yang menyilaukan mata. Gerobak kecil tersebut berdiri di depan tenda kecil yang juga berkanopi hijau. Ditambah kalau didekati, mata Anda akan semakin hijau dengan tumpukan pisang hijau tertata rapi di dalam wadah-wadah plastic yang terlihat dari balik kaca gerobaknmya. Tidak salah kalau banyak yang mendekati tenda tersebut karena benar-benar menarik mata orang-orang yang lewat disekitar.


Singkatnya, food stall ini menjual pisang ijo, makanan khas Makassar berupa pisang yang dibalut dengan kulit berwarna hijau yang terbuat dari sagu. Biasanya disajikan dengan bubur sumsum, sagu mutiara, kacang sangrai dan sirup pandan berwarna merah. Nah, bedanya si Pisang Ijo Segar Seger Nusantara ini mencoba menghadirkan varian baru dalam penyajiannya. Ada 3 jenis pisang ijo yang dijual disini, yaitu Pisang Ijo Kuah Durian, Pisang Ijo Cokelat Keju, dan Pisang Ijo Original.



Pisang Ijo Kuah Durian yaitu pisang ijo disajikan dengan kuah durian dan es batu, pisang ijo cokelat keju disajikan dengan bubur sumsum dengan tambahan cokelat meises dan keju parut, sedangkan pisang ijo original disajikan seperti pada umumnya pisang ijo yang saya sebutkan sebelumnya.


Harga seporsi pisang ijo tersebut berbeda-beda. Untuk Pisang Ijo Kuah Durian dibanderol seharga Rp8.000; Pisang Ijo Cokelat Keju Rp8.000; dan Pisang Ijo Original Rp7.000. Saya penasaran dengan Pisang Ijo Kuah Duriannya karena belum pernah mencoba sebelumnya di tempat lain.

Ini dia si Pisang Ijo Kuah Durian


Pisang ijo tersebut disajikan dalam sebuah mangkok plastik bulat yang bisa di take away. Seperti yang saya sudah jelaskan pisang ijo ini disajikan dengan siraman kuah durian. Pisang Ijonya sendiri buat saya cukup empuk dan lunak, kulitnya pun gak keras dan yang juaranya itu kuah duriannya! Ini benar-benar daging durian yang dikentalkan, jadi kamu bakalan merasakan seolah memakan durian campur pisang ijo! Wangi dan enak banget! Apalagi kalau disajikan dingin! Dijamin nagih, deh!


Food stall ini mulai beroperasi mulai jam 10.00 pagi sampai jam 20.00 malam. Jadi, kalau masih lembur dikantor terus kelaperan pengen nyemil, nggak usah khawatir si pisang ijo ini bakalan nemenin perut kalian sampai kenyang hehehe….

Opini:

(+) Varian menu pisang ijonya beragam, jadinya nggak cepat bikin bosan. Rasanya pun enak. Pelayanan cepat dan tanggap. Harga juga pas banget dikantong

(-) Menjelang malam hari biasanya nggak semua varian masih tersedia. Yang paling cepat habis itu pisang ijo kuah duriannya. Jadi kalo yang demen durian, jangan harap mendapatkannya kelezatannya kalo sudah diatas jam 5 sore.  


 
  • Eating Until Die © 2012 | Designed by Rumah Dijual, in collaboration with Web Hosting , Blogger Templates and WP Themes